Glemt passwordOpret ny bruger

Købsvilkår

Salgs- og leveringsbetingelser

Nedenfor kan du lese om våre salgs- og leveringsbetingelser.
Hvis du har spørsmål, kan du gjerne kontakte oss på: EASIS@EASIS.dk

Levering

Vi arbeider for å yte en rask og sikker tjeneste når vi sender ut bestillingen din. Den fysiske transporten skjer via PostNord til et hentested du har valgt. EASIS leverer varer til Norge to ganger i uken (sendes fra Danmark).
Det er ikke inngått en bindende kjøpsavtale med EASIS før du har mottatt en ordrebekreftelse fra EASIS på den e-posten du har angitt i bestillingen.

Vi leverer bare til adresser i Norge når det handles fra easis.no.
Hvis du ønsker levering i Danmark, må du gå til easis.dk og handle.

Forsendelse/Frakt

Uansett ordrestørrelse koster frakt til Norge alltid 49 NOK.


Betalingskort

Vi aksepterer Visa og MasterCard.

Betalingssikkerhet

Betalingstransaksjonen er utført via en sikker og kryptert tilkobling. Dette betyr at det er 100 % sikkert å betale med bankkort på Internett. Når du sender din betalingsinformasjon, krypteres den, og dette gjør det umulig for andre å fange opp informasjonen du sender til oss.

Vi får bare den informasjonen vi trenger for å behandle din bestilling. Det er ikke på noe tidspunkt mulig for andre å få tilgang til opplysningene. De blir verken lagret eller oppbevart. Betalingssystemet er godkjent av NETS.

Angrerett og reklamasjon

Hvis du angrer på kjøpet eller produktet har feil eller mangler, gjelder følgende:
– Det er 14 dagers full retur- og bytterett.
– Det er to års garanti på produksjonsfeil iht. forbrukerkjøpsloven.
– Når du kjøper varer fra EASIS Webshop, kan varene byttes eller returneres ved å sende varen i retur til vår norske samarbeidspartner:

Conaxess Trade Norway AS
Postboks 93
Lilleaker
0216 Oslo
Pakken merkes: EASIS Webshop

Varer må returneres i samme stand som de ble mottatt.
– Returporto betales alltid av kunden, i tillegg til portoen for den nye tilsendte varen (49 kr). Hvis det ikke sendes med returporto, forbeholder EASIS Webshop seg retten til å sende kundens nye varer som postoppkrav. Er det snakk om en berettiget reklamasjonssak som kunden får medhold i, refunderer EASIS portoen.
– Ved returnering av en vare skal det sendes med kvittering (eller en kopi). Denne kvitteringen er mottatt på den oppgitte e-postadressen.

Feil og mangler

Vi tar forbehold om skrive- eller tastefeil i forbindelse med varer og priser på siden og i nyhetsbrev. Vi tar også forbehold om utsolgte varer.

Hvis du har spørsmål, kan du gjerne kontakte vår kundeservice via e-post eller telefon:
EASIS@EASIS.dk
Tlf. +45 70 20 24 55

Priser

Alle priser er oppgitt som den totale prisen kjøperen må betale, dvs. inkl. mva. og avgifter. Prisene gjelder bare innenfor Norges grenser.

Vi tar forbehold om:

- valutaendringer
- force majeure
- leveringssvikt
- avgiftsendringer
- utsolgte varer og trykkfeil

Informasjon om klagemuligheter

En klage på et kjøpt produkt skal rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Lykkes det ikke, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet, som kan kontaktes på 23 40 05 00 eller www.forbrukerrådet.no.

Reklamasjonsrett
Garantien er kundens rett til å klage på et produkt som har mangler som var til stede da varene ble solgt. Kunden vil ha to år på å finne feil eller mangler ved produktet som beviselig er selgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 månedene hos forhandler, og de neste 1,5 årene ligger det hos kunden. Reklamasjonsrett er kundens lovbestemte rett.
Hvis et produkt viser seg å ha feil eller mangler, må du gi beskjed til EASIS så raskt som mulig. Dette gjøres ved å ringe telefonnummer +45 70 20 24 55 eller ved å sende en e-post til easis@easis.dk. Her opplyser du om ordrenummeret reklamasjonen gjelder, dato på varen, beskrivelse av feilen og gjerne et bilde av produktet, som viser feilen. Ta vare på originalemballasjen, slik at denne kan sendes tilbake til oss. Er reklamasjonen berettiget, refunderer EASIS dine rimelige fraktomkostninger ved å sende varen i retur.

Rimelig tid
Forbrukeren har alltid to måneder til å reagere etter at en feil eller mangel på et produkt er oppdaget. Reklamasjoner innenfor to måneder vil dermed alltid være innen rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamasjon kan skje senere enn to måneder og fortsatt ha skjedd innen rimelig tid, men det må antas å høre til sjeldenhetene.

Angrerett – generelle regler

1. 14 dagers angrerett
2. Slik returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering


[b)1. 14 dagers angrerett[/b]
I forbrukerkjøp der bestillingen av varer gjøres via telefon eller Internett har forbrukeren 14 dagers angrerett.

Angreretten går fra tidspunktet da varen ble overlevert til forbrukeren. Dersom kjøpet angres innen 14 dager, vil vi refundere varens pris.

For å bruke denne retten må produktet leveres til PostNord eller annet fraktselskap senest 14 dager etter mottak.

Betingelsen for å kunne bruke angreretten er at varen leveres tilbake i tilnærmet samme stand som ved mottak. Hvis varen ikke blir returnert i samme stand, blir det gjort et skjønnsmessig fratrekk i refusjonen ut fra mulig salgsverdi.

Ved bruk av angreretten skal varen returneres i originalemballasjen. Mangel på originalemballasje fører vanligvis til en forringelse av salgsverdi, og dermed vil du ut fra en vurdering gjort av selskapet bli kreditert et tilsvarende mindre beløp for produktet. I verste fall kan manglende originalemballasje m.m. føre til at kjøpet ikke kan angres.

Kostnaden ved å sende varen tilbake ligger på forbrukeren.

Vi returnerer beløpet innen 30 dager.

2. Slik returnerer du varen
Det er to måter du kan returnere varen på:
– Du kan nekte å ta imot varen fra posten. I denne sammenhengen ber vi deg om å gjøre posten klar over at du umiddelbart ønsker å returnere.
– Du kan motta varen fra posten og deretter, innenfor de 14 dagene, returnere varen til oss. I denne sammenhengen ber vi deg om å legge ved en kopi av fakturaen for varene som er kjøpt, som dokumentasjon på at den/de returnerte varene er kjøpt hos oss.

Mark pakken «Angrerett» og legg ved en kopi av kjøpsfakturaen som bevis på at den/de returnerte varene er kjøpt hos oss.» Beløpet returneres til den personen som fremgår av kjøpsfakturaen.

Returnering som følge av angrerett skjer på kjøperens egen regning. Vi anbefaler at produktet blir returnert via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På denne måten er det mulig å spore pakken i PostNords system, og det fjerner enhver tvil om pakken er levert eller ikke. Videre har kunden mulighet til å etterlyse pakken hvis den ikke har blitt levert.

Varer som returneres som postoppkrav eller sendes uten porto, vil ikke bli mottatt.

3. Forsvarlig returnering
Alle produkter som returneres, må være forsvarlig innpakket.

PERSONOPPLYSNINGER

Selger har ansvaret for de innsamlede personopplysningene. Med mindre kjøperen har samtykket til annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, bare hente inn og lagre de personopplysningene som er nødvendige for å gjennomføre forpliktelsene i avtalen. Kjøperens personopplysninger vil bare bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for å gjennomføre avtalen med kjøperen.

Opplysningene blir ikke gitt videre til tredjepart, og det registreres ingen personsensitive opplysninger.
Som registrert hos EASIS har du alltid rett til å komme med innsigelser mot registreringen, og du har rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Disse rettighetene har du i henhold til personopplysningsloven, og henvendelser i forbindelse med dette rettes til EASIS via e-post: easis@easis.dk

E-markedsføring

Når du har meldt deg på EASIS’ nyhetsbrev, mottar du vårt løpende nyhetsbrev på den e-postadressen du er registrert med. Nyhetsbrevet inneholder informasjon om EASIS og de produktene vi selger, relevante tilbud, artikler, nyheter med mer. Du mottar bare nyhetsbrevet hvis du har meldt deg på det – for eksempel i forbindelse med kjøp av varer på easis.no.

Dersom du ikke lenger ønsker å motta nyhetsbrev kan du melde deg av via et av våre nyhetsbrev eller ved å skrive til easis@easis.dk.

Bruk av informasjonskapsler (cookies) på EASIS Webshop

Når du besøker EASIS Webshop, bruker vi informasjonskapsler for å spore hva våre kunder ser på i butikken, styre kjøpsprosessen og måle trafikken på nettstedet. Vi bruker denne informasjonen til å forbedre nettstedet, tilpasse produkttilbudet og øke servicen. Hvis du vil slette informasjonen du lagrer på nettstedet vårt, må du gjøre følgende. Slett informasjonskapsler: I Internet Explorer sletter du informasjonskapsler under «Verktøy» – «Alternativer for internett» - «Slett informasjonskapsler».

Vennlig hilsen

EASIS Webshop
Klamsagervej 29
DK - 8230 Åbyhøj

CVR: 26091470

EASIS - hele dagen

Våre produkter er egnet for mange formål, kan brukes i ulike retter og dekker derfor dine behov hele dagen. La deg bli inspirert av våre deilige oppskrifter.

Nyhetsbrev

Les om kost, ernæring, våre nyeste produkter og få masse tips og inspirasjon til spennende retter uten tilsatt sukker og redusert fett- og kaloriinnhold. Registrer dig ovenfor under fanen "Nyhetsbrev"

EASIS A/S   |   Klamsagervej 29   |   DK-8230 Åbyhøj   |   Tlf. +45 70 20 24 55   |   easis@easis.dk
0